פוסט מס.78

וְזָרְחָה וּבָאָה הַשֶּׁמֶשׁ, וְיוֹבְלוֹת עַל-יוֹבְלוֹת יִנְקֹפוּ,

וְשָׁקַט הַמִּדְבָּר וְסָעַר, וְשָׁבָה הַדְּמָמָה כְּשֶׁהָיְתָה;

כְּתוֹהִים עֲלֵי הָרִאשׁוֹנוֹת יִתְנַשְּׂאוּ בַמֶּרְחָק הַכֵּפִים,

גֵּאִים בְּהַדְרַת דִּמְמָתָם וִיהִירִים בִּבְדִידוּת עוֹלָמִים

(חיים נחמן ביאליק מתוך מתי מדבר)

שמתי לב שבפוסטים האחרונים כתבתי בעיקר על ללכת, להתקדם, להגיע למקום או לכבוש יעד. כתבתי על התפתחות והשתכללות. שמתי לב שאני מרבה לאחרונה לעסוק בכך. אולי בגלל שאני רוצה ללכת מפה, אולי בגלל שאני מרגיש תקוע ועומד במקום ואולי אני בעצם הולך לאנשהו אבל לא יודע את זה, נפש מטיילת וחושקת אין ספור יעדים, שכלואה בגוף מדברי ושומם. מלא שאלות. אני רק יודע שבשבוע האחרון אני קם בבוקר, מותח את איבריי ועושה "הליכה" בטיילת ביפו. ועוד דבר אני כמעט יודע בוודאות שסבתי לא תוכל לחזור ללכת יותר, כי השבוע היא נפלה ושברה את האגן וכל מה שאני רוצה זה ללכת במקומה. רגליי בתל אביב-יפו וליבי בבאר שבע. עד כאן לעת עתה על הליכה. יוצא למסע.

פרשת במדבר, פותחת את הספר הרביעי במקרא, קרויה באנגלית "מספרים"(numbers) בה משה עורך מפקד ראשון מסוגו לעמו וסופר את כל הגברים שמלאו להם 20 והם מונים 604 אלף אנשים. למעשה זהו מפקד צבאי, משה בונה צבא מילציוני שכזה ולימים במדינת ישראל יכנו אותו צבא העם. הצבא, כלומא העם מחולק ל-4 קבוצות. בכל אחת  3 שבטים. אותם הוא מאפיינים דגלים ובצבעים ולכל אחת מהקבוצות יש תפקיד בתוך המערך הזה שנקרא- עם ישראל. הרעיון של החלוקה הזאת מבטא 3 ערכים: ערך הסדר והארגון, השוויוניות והשירות. עם שרוצה להתקיים ולהתנהל נכון חייב שיהיה מסודר ושכל אחד מהאנשים ייטול חלק.

להלן כמה מספרים יבשים: אני אלפרד כהן השלישי.  בן 30  וקצת, שוקל יותר מ-100 קילו(הפסקתי לשקול את עצמי בשלב מסוים השנה) מתנשא לגובה של 190 ס"מ. באוברדראפט של כמה אלפי שקלים. חייב למדינה עוד 10 אלף מתוך חוב של יותר מ-30 אלף. אותם משלם בתשלומים חודשיים של 712 שקלים בכל חודש. נשארו לי 14 חודשים לסיים את החוב. גר בקומה השנייה בבנין מספר 5. קורא 3 ספרים בחודש. צופה ב-3 סרטים בממוצע בשבוע, מאזין למוזיקה 4 שעות ביום. מנוי לעיתון יומי אחד. שותה בקבוק יין בשבוע. ליטר וחצי בירה, אוכל שתי ארוחות מסודרות ביום(על ארוחת הבוקר אני מוותר) 2- 3 כוסות קפה, 2 כוסות תה, ליטר וחצי מים, ליטר וחצי דיאט קולה. ישן בממוצע 6.5 שעות.

שתי בחורות שברו לי את הלב. אהבה אחת לא התממשה. הנשיקה הראשונה בגיל 15. הסקס הראשון בגיל 18. הייתי רוצה 3 ילדים. כלב אחד ושני חתולים וכמובן חתונה אחת. הייתי רוצה להרוויח יותר מ-10 אלפים שקלים נטו בחודש, לחיות בדירה שגודלה עולה על 100 מ"ר לטייל פעם בשנה בחוץ לארץ, ללמוד עוד תואר.

יש לי חלום אחד, עשרות אלפי פנטזיות. בימים אלה ממש עובד על עוד שני חלומות תוך כדי קיזוז של כמה פנטזיות. שני סודות שאסור לי לספר. יש לי 6 חברים טובים. שני הורים, 3 אחים. 2 סבתות, עשרות דודים ודודות, יותר ממאה בני דודים ודודות. מאמין ברעיון שתי מדינות לשני עמים, חושב שאם כבר אלוהים, אז עדיף אלוהים אחד. הציון הכי גבוה שלי בבגרות הוא- 99 במתמטיקה שלוש יחידות. קיבלתי רישיון אחרי שעברתי את מבחן הנהיגה העשירי. עד לכאן לעת עתה המספרים, יש עוד מלא מהם, צריך להשאיר קצת כמה לעצמי. וסליחה על הבלאגן, אני לא טוב במספרים.

מתוך סצינת הפתיחה של טובעים במספרים בבימויו של פיטר גרינוואי

המספר אפס יכול בהחלט לאפיין את המדבר השומם שאין בו לא כלום ורק חול מימין ומשמאל. מנגד גם האין ספור יכול לאפיין אותו. כל מספר מאחד עד אין סוף, זאת מאחר שבמקום הזה כל האפשרויות פתוחות, המרחבים פתוחים ואין סימוני גבולות. המדבר סובל מאנדרלמוסיה שלא באשמתו, זהו התפקיד שהוא צריך למלא במערך הזה של הטבע. היצירה האוונגרדית שוברת מוסכמות פורצת הדרך של הטבע.

בין כל הכאוס הזה, צריך האדם לעשות סדר, לייסד מערכת  של בלמים וריסונים, שתסייע לו בשאיפות ובתהליכים אותם בחר. המתח בין האפס לאין ספור יוצר מספרים סידוריים שממקמים אותך, מייצגים את השלבים שלפיה צריך להתקדם.

פתחתי את דבריי בתחושות ההליכה המלוות אותי בשבועות האחרונים, משיל מעליי את הקילוגרמים העודפים, בין אם הם שומנים עודפים שבגוף ובין אם הם מחשבות ואמונות לא רלוונטיים. יהיה זה שחוק מצידי לרשום שאני מחפש את הדרך. כל מה שאני רוצה זה למצוא את האיזון במדבר הקיומי שלי שנע בין הפרחת השממה שבו לבין הבידוד וההתרחקות מהעולם הנורמלי שיותר מוכר לאנושות.

5 10 15 20 25 30 35 45 50

מהשבוע אני מנסה לשנות את האופי של המוזיקה בבלוג. חשבתי לעצמי שיש עשרות בלוגים ואתרים שממליצים על אלבומים, ועוד יותר בלוגים שמציעים את המוזיקה העדכנית ביותר. חשבתי שאת המוזיקה שאני מציג עבורכם, צריכה להיות מאופיינת ברוחו של הרעיון המרכזי של כל פוסט. שירים שאני מכיר מכל הזמנים בעלי מכנה משותף.

והפעם כמה מפתיע ומקורי- המספרים- קבלו את מיקסטייפ מספרים

תוכלו לשמוע אותו כאן ב- iCast (מלווה מלכה גם שם)

http://www.icast.co.il/ICastPlayer1.swf

ואפשר להוריד אותו כאן

רשימת השירים

  1. The polyphonic spree- two thousand places
  2. Feist- one two three four
  3. The phenomenal handclap band- 15 to 20
  4. Stereolab- two finger symphony
  5. These new puritans- three thousand
  6. Gossip- four letter word
  7. ILIKETRAiNS- twenty five sins
  8. The good, the bad & the queen- three changes
  9. Menomena- five little rooms
  10. Mekons- zeroes and ones
  11. The tears- two creatures
  12. ענת דמון- three
  13. Beck- fourteen rivers, fourteen floods
  14. David bowie- eight line poem
  1. Nick drake- three hours

להשאיר תגובה

