וזאת היא ההתחלה(חלק ב)

ושוב את עם אותה שורה

תוהה מדוע

פגעת בי אז ושוב עכשיו

לא, לא תהייה פעם שנייה

ג'ון לנון

הניסיון מלמד אותי שהזדמנות שנייה יכולה להיות הרסנית וקיצונית, סותמת את הגולל. סיפורים של אחרים מלמדים אותי שהזדמנות שנייה מפיחה מחדש את התקווה, מתקנת ויש בה מן הבריאה מחדש ויתרה מכך נטבע בה במהלך אותו התהליך, הנצח. אם כן מדוע לא צלחתי אף הזדמנות שנייה, למה תמיד כל הזדמנות נוספת שנתתי, הכחידה את היקום הזה שניסיתי ליצור. אני מאמין בהזדמנות שנייה, אפילו בשלישית, ביכולת הזאת של לתקן או להסיק מסקנות, לברוא מחדש, לכרות בריתות, האם תתנו לי הזדמנות?

בפרשת נח, אלוהים בורא את העולם בפעם השנייה, כי רואה הוא שהעולם הראשון שברא הפך לרע ומשחית ולכן מחליט האלוהים להחריב את העולם במבול ואת נח, בני משפחתו ונציגים מכל זן בעולם החי, שם בתיבה, על מנת שיוכלו לשחזר את החיים בעולם החדש שייברא. את סיפור תיבת נח כל ילד מכיר, בסופו כורת אלוהים ברית עם נח והטבע ומבטיח שלא יחריב יותר את העולם והסימן לברית הנצחית הזאת, היא הקשת בענן.

פרשת נח, מגוללת בין היתר, גם את סיפורו של מגדל בבל. אחרי המבול נוצר, דור של אנשים מוכשר ביותר. נמרוד היה לאדם המשפיע בדורו. יחד איתו התאספו אנשים לבנות מבנה שיהיה פאר הטכנולוגיה דאז, מבנה כזה שיוכל לגעת בשמיים. בורא העולם, כלומר האלוהים לא אוהב שמתקרבים אליו יותר מידי, הוא תמיד היה מתבודד כזה ולכן החליט להחריב את המבנה לפצל את השפות בין היצורים, ככה למעשה נולדו שפות חדשות, תרבויות ועמים חדשים, לכל אחד ואחת מאפיינים שמזוהים איתם, זהו השלב הסופי בבריאת העולם: מהטבע אל האדם אל קבוצות ותרבויות. אלוהים הבין למעשה, שבכדי שהעולם אותו הוא ברא יוכל להתנהל, הוא חייב לפצל את האנשים לכל מיני תרבויות. כל אחד מאיתנו יודע מה יכול לקרות כאשר יש עם אחד שרוצה לשלוט על כל העולם, מה יכול לקרות שהוא גם מאמין שהוא הגזע העליון.

ישראלפלשטין

בסתיו 2010 בשטח בו אנחנו חיים המכונה גם מדינת ישראל, נוצר עולם שלא יוכל להתקיים יותר מידי זמן ומכיוון שאלוהים הבטיח לנו שהוא לא יחריב את העולם בשלישית, אנחנו פשוט נחריב את עצמינו. השטח הזה חייב להתחלק בין שני עמים שחיים עליו, זו אדמה קדושה לשני העמים והדתות, היהודית והמוסלמית, הישראלית והפלשטינית. רעיון שתי מדינות לשני עמים הפך לקלישאה מאוסה, אבל מה שהופך לקלישאה, באותה דרך הופך גם לדבר הכי נכון והכי אמיתי שיש. האמרה הזאת או צריך לומר הרעיון הזה, קיבל חיים משל עצמו וכרגע הוא נאבק על חייו. בשטח הזה אסור שיהיה עם אחד או דת אחת ששולטים על כל יושביו.

בואו נתחיל מההתחלה, שוב. להניח לרגע את אירועי העבר, הדחקה רגעית. נניח רגע לדת בלי להתעסק במדינה יהודית לעם היהודי, בלי איסלאם וחמאס, בלי לשרוף מסגדים, בלי לאטום בתי כנסת. מדובר כאן בשני לאומים, באנשים, במציאות חדשה, כל אחד מהלאומים יצטרך להכיר, בהדדיות אמיתית כמובן, שיש שטח לישראלים ויש שטח לפלשטינים. זה לא פשוט, זה מורכב, אבל יותר קשה ומורכב לברוא את העולם מחדש.

אלוהים שראה את אשר ברא, וירא מפניו ובשל כך החריבו ונתן לו הזדמנות שנייה, אותו אלוהים שנתן אינספור הזדמנויות לעם הנבחר שלו, שחטא במהלך כל ההיסטוריה שלו ותמיד אותו אלוהים, המשיך להאמין ולקוות שהפעם זה יצליח. הסאגה הזאת של אלוהים ועמו הנבחר, יכולה לשמש מטאפורה לא רעה בכלל למו"מ התקוע עם הפלשטינים, שלהם אנחנו חייבים לתת עוד הזדמנות וכן יכולה לשמש מטאפורה יותר אישית שתיגע בכולנו, להאמין במה שאנחנו ותמיד לתת לעצמנו עוד הזדמנות. הכי קל זה לחתוך, לחסל, להחריב, לסיים ולגמור. גם אלוהים המקראי האמין שזו הדרך, אבל הוא הבין שהוא טעה. אחרי הכל הוא לא יכול בלעדינו, בלי העולם שהוא בעצמו ברא, גם אנחנו לא.

לראות את העולם

אני רוצה שהעולם ייעצר, תנו לי את הבוקר, הצהריים והלילה, שרים בל וסבסטיאן באלבומם החדש- כותב על אהבה. אלבום השבוע של מלווה מלכה. בל וסבסטיאן הם להקה סקוטית הקיימים כבר מ-1996, זהו אלבומם השמיני, אחת מלהקות הוותיקות של ז'אנר האינדי פופ ורבות מן הלהקות הצעירות והחדשות כיום, רואות בה כמודל לחיקוי ובצדק. באלבום הזה כשהם יותר מבוגרים גם בגוף וגם בנפש, הם יותר בורגניים, יותר מפוכחים, אך דואגים לא להזניח את הנפש הילדותית.

באלבום החדש, בל וסבסטיאן דבקים בצלילים ובסאונד המאפיין אותם, גיטרה חשמלית מרככת, המונד וסינתיסייזר, השירים מאד חמימים על גבול הדביקים. אחת מלהקות הפופ הטובות היום. האלבום נפתח בבקשה מתוחכמת של הדוברת להזדמנות שנייה, היא רוצה להיכנע, רוצה לרקוד ולהרגיש את הזרועות המוכרות, היא לא ציפתה שזה יקרה לה ואז הדובר השני בשיר קורא לה לקחת אותו לרכבת כי הוא לא יודע לעוף, מוריד אותה למציאות, באחד השירים הרומנטיים היום, כי בלבקש הזדמנות שנייה מאבדים הרבה מן הכבוד העצמי, אך מקריבים המון וכמו שכבר אמרתי בעבר, כל הקרבה מקרבת אותך ליעד.

האלבום ממשיך לספק שירים עם אותה תחושה של בריאה, יצירה, התחדשות, קדושה, הרצון להבין ולאהוב. בבלדה הקורעת לב לגזרים calculating bimbo שר הדובר על האהבה הראשונה והטובה מכל האהבות, אבל כל אחד יודע שאהבות ראשונות הן בוסריות מטבען ודרכן להיחרב ולהיכחד, אך כמו הקשת בענן, מעין ברית, הן תמיד יהיו איתנו בלב ובכל מקום אליו נלך. הייתי רוצה לתת לעבר ללכת, היא השורה שחותמת את השיר, אבל כל אחד יודע שזה לא בדיוק אפשרי.

לסיכום, רבים מאוהדי הלהקה מתחילת דרכה כבר לא מעריכים אותה מאז עזיבת איזובל קמפבל. אבל לדעתי, מעולם לא הפסקתי לאהוב אותם, למרות שיש להם פה ושם שירים ממש גרועים, אפילו באלבום הזה בדואט עם נורה ג'ונס(ממש מיותר) בשאר השירים כמו:  write about love, come on sister, the ghost of rockschool הם מקסימים וחמים ושובי לב.

Belle and Sebastian- write about love להורדה

בהזדמנות, אלפרד כהן השלישי.

מודעות פרסומת

4 מחשבות על “וזאת היא ההתחלה(חלק ב)

  1. אתה טוען שפשלתינים הם "לאום" ו"עם", בבקשה ממך ענה לי על השאלות הבאות:
    1.מהו ההמנון של הפלשתינים?
    2. מתי כוננה כאן בשלושת האלפים שנים האחרונות ממלכת פלשתין או שלטון פלשתיני?
    3. מדוע אין אזכור שלהם בספרי ההיסטוריה?
    4. מדוע כשמרק טווין ביקר בארץ ישראל לפני יותר ממאה שנה הוא לא נתקל בפלשתיני אחד?
    5. מהו החזון שלהם?
    6. מדוע הם אינם שואפים לעצמאות (תכליתית ולא פרזיטית)
    7. מה מקור השם "פלשתין"?

    אם תמצא תשובות לכל השאלות הללואתה מוזמן להשיב לי במייל ומשם נמשיך הלאה.

    • פנחס שלום
      להזכירך המנון ישראלי או לאום ישראלי הם רעיונות חדשים בני 150 שנה בלבד לפני זה לא היה המנון לישראל

      המילה פלשטיני לקוחה מהמילה פלשתים וכידוע לך העם הפלשתי הוא עם קדום אולי קדום מהעם העברי הוא התיישב לפי המחקרים ברצועת עזה עד אשקלון וגם במדבר סיני

      הפלשיתינאים שואפים לעצמאות אתה שומע את זה חדשות לבקרים אתה לא יכול להגיד שהם לא שואפים לעצמאות גם תכליתי וגם פרזיטית(הפלמ"ח הלח"י והאצ"ל היו ארגונים פרזיטיים)

      מגיע לפלשטיניים זכות קיום

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s