מנהיג בתוך עצמו

שום אדם אינו דגול דיו או חכם דיו כדי שמישהו מאיתנו ימסור גורלו בידו. הדרך היחידה שבה אדם יכול להנהיגנו הוא להחדיר בנו את האמונה בכושרנו להנהיג את עצמנו.

הנרי מילר

 לפני ארבע שנים בערך, השחקן מכרם חורי, הזמין אותי לארוחת ערב, הסיטואציה, שיחה אחרונה שהיא מעין חזרה לפני צילומים של סרט, פרויקט הגמר שלי, אבל לא כך הסתיימה אותה ארוחה. אחרי שאכלנו ושבענו והמתקנו את לשוננו עם בקלוואה וקפה, מכרם חורי פנה אלי עם התסריט פרי עטי שכבר קרא ואהב ואמר לי שאני לא צריך לצלם את הסרט. הנחתי את ספל הקפה והבטתי בו דקה ארוכה, הוא הביט בי חזרה וכן היה שקט, אבל שקט בתוכי, שמעתי רק את אוושות ליבי שמאיצות את הקצב ואז הוא צחק והתחיל להסביר, יותר משעה הוא הסביר לי.  אחר כך כבר המשכנו לשתוק כל הדרך שהוא הקפיץ אותי לתחנת הרכבת בחיפה. וכל הנסיעה לבאר שבע, הייתה בשבילי ההבנה הגדולה שאני לא אהיה בימאי קולנוע, שאני לא אעסוק בסרטים. הרגשתי מרומה, מנוצל, כאוב, אבל לצד כל זה, חשתי בהקלה. יום למחרת כבר חיפשתי את עצמי מחדש והיום, ארבע שנים אחרי, אני כמעט בדרך למצוא.

 ירושה

שוב אנחנו לפני פרשה ארוכה ומרובת נושאים, פרשת פנחס, היא הפרשה השנייה באורכה מבין הפרשיות. היא נפתחת מאירועי הפרשה הקודמת: בגברברי ישראל שהולכים לרעות בשדות נשות מואב, אלוהים כועס ומעניש את הגברים. מתעסקת בקנאותו הגדולה של פנחס נכדו של אהרון הכהן, חלוקת הארץ לפי שבטים, מלחמתן הפמיניסטית של בנות צלופחד לשטח משלהן וכן בדיני ירושה, זו הפרשה שמשה באופן רשמי מכריז על יהושע כיורש שלו ובסוף מדריך לקורבנות ולמועדי ישראל. פרשה עמוסה.

אפשר להבחין שבני ישראל לפני שינוי מהותי בקיום שלהם, הם עומדים להיכנס לארץ המובטחת ועושים המון הכנות לפני, נלחמים בכל מיני עמים שעומדים בדרכם, מחלקים את השטח והכי חשוב מחליפים הנהגה. משה זקן ובא בימים לא יכנס לארץ המובטחת מתחיל בהכשרת המנהיגים הבאים לישראל, אם זה המדיני, יהושע בן נון ואם זה הרוחני פנחס נכדו של אהרון הכהן. מנהיגותו של משה נבחנת באופן בא הוא מוותר על התהילה שלו ומעביר אותה ליורשו, המון תעצומות נפשיות כרוכות בכך, אין הדבר פשוט וצריך ולהתגבר על האגו, אין ספק שמשה חש בעוול גדול, הוא לא רצה בתפקיד הזה של מנהיג עם ישראל, אך לאחר שנענה והסכים, עשה אותו בצורה הטובה ביותר והוא נענש לא להיכנס לארץ המובטחת. למרות זאת הוא מודע לכך שעמו זקוק להנהגה חדשה ומרעננת, תחשבו שאתם מסכימים לוותר על התפקיד שלכם, כי מישהו אחר צריך לעשות אותו וככל הנראה יעשה זאת טוב יותר, אני לא חושב שאין אחד שיוותר על התפקיד ועל המעמד שלו, רק משום שיש מישהו טוב יותר שיבצע טוב יותר את העבודה, ניטשה אמר שלכ אחד מאיתנו מקונן הרצון לעוצמה להיות השליט. זה כמעט לא אנושי לעשות לוותר על זה, אבל הכרחי מאד לתהליכים של שינויים.

לכל אחד יש תפקיד, כל אחד צריך לחפש ולמצוא אותו ואז לטפח ולחזק אותו, כך לפחות טוענת הפסיכולוגיה היהודית, התפקיד של משה היה להוציא את בני ישראל ממצרים ולחנך אותו להיות עם עצמאי עם זכויות של קיום, התפקיד של יהושע הוא לכבוש את הארץ המובטחת וליישם את כל מה שמשה כמנהיג לימד את העם. זה לא פשוט למצוא את אותו תפקיד שמיועד לנו, יש המון תפקידים ולפעמים מרגישים שאפשר לעשות הכל ובצורה הכי איכותית שיש, אבל צריך להבין, ככה לפחות אני מאמין שיש לנו תפקיד אחד או שניים או שלושה שאנחנו יכולים לעשות הכי טוב בעולם, שאין שני לנו, שאנחנו הכי טובים בזה, שרוצים להידמות לנו, אני מאמין שלכל אחד יש משהו שהוא הכי טוב בו. משה עם כל הכעס ותחושת העוול והקיפוח שנעשה לו, יודע בתוך תוכו, שהוא לא יכול להנהיג את עמו בתוך הארץ המובטחת ולכן הוא פונה לאלוהים, באצילות נפש, שלא רואים היום ומכריז על העברת המנהיגות.

 סלט קיץ

אתנחתא. הרבה זמן לא כתבתי על אוכל, לא יצא לי להגות בו ובעיקר לא לבשל או לאפות, אני בדיאטה, מנסה להשיל מעליי את הקילוגרמים העודפים. אני יודע שזה לא סיבה מספיק טובה, שתגרום לי להפסיק להתעסק באוכל, אבל איכשהו כשאני בדיאטה אני והאוכל הופכים לאויבים ואני מחפש את הדרכים להתאהב בו מחדש.

לכבוד הקיץ החם והלח ולמרות הדיאטה, מצאתי את עצמי מכין לעצמי סלט פירות, עשיר בטעמים ועתיר קלוריות. למדתי שבכל דבר שאני אוכל, אני חייב לחוש את כל הטעמים שיש, נראה לי שבסלט הזה הצלחתי, פרט לחריף, כי לא צריכים חריף בסלט.

 מה צריך..

חצי אבטיח

100 גרם צנוברים

אשכול ענבים אדומות גדול

צרור נענע

שמן זית

לימון

100 גר' גבינת פטה עיזים

איך עושים..

קולים את הצנוברים על מחבט חמה למשך שלוש דקות ומניחים בצד. חותכים את האבטיח לקוביות קטנות ומניחים בקערה גדולה. חותכים את הגבינה ומוסיפים לקערה. מוסיפים את הענבים והצנוברים. חותכים עלי נענע ומוסיפים. מעט שמן זית, סוחטים לימון מעל. מומלץ להגיש קר. יוצא טעים ועשיר.

 

סדר עולם חדש

את שיר השבוע של מלווה מלכה, שמעתי לפני המון זמן, אהבתי אותו, אבל לא טיפחתי את האהבה הזאת ממש, השבוע שהוא יצא בתוך האלבום של ceo קסם לבן, כבר לא יכולתי אליו, הוקסמתי ונכבשתי והוא הפך לשיר שאני הכי אוהב לשמוע בשבוע האחרון.          

השיר- come with me הוא שיר פופי עם אלמנטים השאולים מסאונדים של פופ תחילת שנות התשעים והוא קורא בפשטות למושא השיר להצטרף אליו ואז במורכבות קורא אליו להקריב את החיים כדי להגשים את הזוגיות, וקורא למושא להתחיל פשוט לגלות ואז הכל יהפוך לאמיתי. שיר עם הרבה אמונה, כמו הבלוג הזה מלווה מלכה.

 בשאר האלבום משלב ceo סאונדים של פופ וסינתיסייזר עם כלי קשת כמו כינור וצ'לו ומעט רגאיי. והמסרים בשירים ברורים ודי מעודדים, כראוי לשירי פופ, האושר קרוב לכאן, המון אמונה בקיום של סדר עולם חדש ואופטימיות. זהו לא אלבום דביק כמו שזה נשמע, זה אלבום סוחף והרבה יותר מורכב מאלבומי פופ אחרים. מחד הוא יכול להרקיד אותך בבית לבד או במועדונים עם אנשים ומאידך יש בו מן המאגיות במילים שגורמות להאזין למוזיקה מבלי להזיז את האיברים. במקרה של האלבום הזה אני עושה את זה יחד.

האלבום המלא להורדה.

 

גלו והנהיגו את עצמכם, אלפרד כהן השלישי.

כתיבת תגובה

