עונת הדילוגים

עוד מעט והשתפכו בפרחים לבנים

גם נעורי החדשים וחלומתי הישנים

כי גם בם נשבה רוח האביב

חיים נחמן ביאליק

 שמש ערבית מתשבצת לי את חלל דירתי, שמש של אביב חודרת מבעד התריסים הלא מוגפים לתוך נשמתי המנסה לפתור את החידות. כך מצאתי את עצמי בימים האחרונים חושב ומהרהר ותוהה מדוע אני לבד? מדוע אין אחת שנמצאת בזרועתיי ועוזרת לי למלא את התשבץ. אני חייב להבהיר משהו, מחשבות מהסוג הזה אינן בדרך כלל מקננות בנפשי, אבל איכשהו, הפכתי קלישאתי ביני לבין עצמי והעונה הזאת של האביב, הזבובים המחזרים, מוציאה ממני את הרצון לקום מהספה, להניח את הספר שאני קורא מבלי לסמן איפה עצרתי, להתלבש להתבשם לצאת לרחוב ולקטוף את הפרח הראשון היפה שאני רואה ולחזר, לחזר אחר נשות העיר באשר הן ואולי למצוא אותה.

 לטקס

קורבנות ועוד קורבנות, משהו עתיק יומין, כבר לא נתפס בתת מודע הקולטיבי של המין האנושי. השבוע  בפרשת צו ממשיך המקרא במדריך שלו למקריב המתחיל ושוב הוראות מדוקדקות עד לפרטים הכי קטנים כיצד ואיך יש להקריב ובשביל מה יש להקריב. בשבוע שעבר דנתי בקורבנות כסוג של דרך או פעולה להתקרב. השבוע אתייחס לקורבנות במובן הטקסי של הדבר. אנו חיים בקבוצה, אין כזה דבר זאב בודד, אדם הוא יצור חברתי מבסיסו אם ברשתות החברתיות האינטרנטיות ואם בקבוצות פיזיות בעבודה, חברים משפחה וכד'. בכל קבוצה יש טקס שאיכשהו נועד לאחד ולחבר בין חברי הקבוצה, בנוסף הוא גם נועד להזכיר או לרומם את הקבוצה. הטקסיות במידה מסוימת מחזקת את האמונה בקבוצה ולכן חשוב לאלוהים שנקריב למענו. הקורבנות הם אקט סמלי לחיזוק האמונה והסולידריות בקרב האנשים איתם אתה חי ואוהב.

ביום שני רובנו נשב סביב שולחן עם בני משפחה וחברים ונקיים את הטקס של ליל הסדר. היו שנים ששנאתי את זה, העדפתי להישאר לבד בדירה ולא להיות עם אותם אנשים שאתה מכיר כל כך הרבה שנים, איפשהו הבנתי שזה קיים אצל כל אחד הסלידה הזאת מטקסיות וממסורת אך עדיין אנחנו משחקים את כללי הטקס. בשנים האחרונות בזכותה של משפחה שמאד יקרה לליבי(משפחת כהן שבעומר) הבנתי את חשיבותו של הטקס הזה, כי לא חייבים להיות מאמינים גדולים כדי להגיש שייך, זה מגיע ממקום אחר מהרצון הזה שלך לחוות את עצמך עם אנשים אחרים שאתה מכיר שנים.

 לפסוח

במהלך פסח קוראים את שיר השירים שהוא אחד מהטקסטים הגדולים והאיכותיים שנכתבו בכל הזמנים על אהבה(אני ממליץ  מאד לקרוא אותו), אחת הסיבות שקוראים את שיר השירים בפסח היא בשל חילוף העונות-הסתיו עבר והגשם חלף לו נכתב בשיר השירים אך הקשר בין שיר השירים לבין פסח אינו אקלימי בלבד אלא גם בקצב שבו הוא נכתב. פסח כאמור נקרא על כך שאלוהים פסח על עם ישראל מהמכות שהטיל על המצריים וכך המשקל של שיר השירים, של פסיחה של דילוגים של עליצות של חיזורים: "קול דודי הנה זה בא מדלג על ההרים מקפץ על הגבעות". הפסח מסמל את תחילתו של האביב שהוא מסמל את תחילתם של אהבות באשר הן. מעניין שבשיר השירים האהבה לא מתממשת, זהו ספר חיזורים אחר מושא האהבה. רבי עקיבא רואה באהבה כמפגש האינטימי ביותר שיכול אדם לחוות ביחסו אל אלוהיו. אני לא מאמין באלוהים, אך איפשהו רבי עקיבא מגדיר נכון את תחושת הזוגיות. אני מעדיף עונות מעבר כי הן מסמלות התחלה כלשהי ופסח יחד עם שיר השירים הוא מעין בשורה טובה למציאת אהבה.

 סיפורי סבתא(אי אפשר להתווכח עם תחושות)

עד לפני שנתיים, סבתא שלי לא שאלה אותי בכלל על חתונה ונכדים, אבל בתקופה האחרונה השאלה הזאת נשאלת כמעט בכל ביקור. תהיתי יחד עם סבתי מדוע רק עכשיו, איך שזה כל השנים לא שאלת אותי או הצקת לי. סבתא שלי אומרת שהיא מרגישה משהו שהיא יודעת, שאוטוטו אני מביא אליה לביקור את זוגתי, היא פשוט מרגישה ולך תתווכח עם תחושות. אחרי השיחה הזאת מגיעה שתיקה, אנחנו מביטים אחת בשניה, אני מרגיש שסבתא שלי על סף דמעות כי היא רוצה נכדים ובמיוחד נכדים ממני. אבל יותר מכל אני רואה במבט הזה שלה המון הבנה, כי בתוך תוכה היא יודעת שאני רוצה לאהוב באמת.

אחרי השתיקה מגיע הסיפור הלא רומנטי של השידוך שעשו לה עם סבי ז"ל. מאד כיבדתי אותו היא תמיד אומרת, אבל תמיד ידעתי בתוך תוכי שאני מסוגלת לאהוב אותו והוא אותי, ושוב אי אפשר להתווכח עם תחושות. היא מספרת איך הייתה מדלגת מביתה לבית סבי בהרגשה של הבטחה, שיש שם אהבה. סבא וסבתא שלי אהבו אחד את השנייה באמת.

חטיף אוכל

מלבד הפרחים שאני אוהב לתת לאלו שאני מחזר אחריהן, אני גם אוהב לאפות עוגות או להכין מתוקים כלשהם. והשבוע נתקלתי בבלוג של רויטל אמיר ומצאתי שם חטיפי בננה מדליקים במיוחד. השבוע הכנתי אותם בעצמי. אתם מוזמנים להיכנס ולהתרשם וגם לנסות, טעים.

 נשיקת הנשיקות

יכול להיות שזה צרוף מקרים, אבל האלבום שאני הכי אוהב לשמוע השבוע מתעסק בחיזורים, בדילוגים ובבקשות של אהבה. הלהקה kisses מגיעה מלוס אנג'לס והם למעשה צמד של גבר ואישה, אלבום הבכורה שלהם נקרא- הלב של חיי הלילה. הלב המחפש אחר אהבה בתוך הלילה במסיבות במסעדות, בסרטים או בפאבים אפופי עשן ובמוזיקה גרועה. קיסס אמנם מגיעים מאמריקה אבל נשמעים כמו להקת פופ שוודית, קולו של הסולן דומה מאד לזה של ינס ליקמן ואפשר לחשוב בטעות שזהו פרויקט צדדי שלו, אך לא כך הדבר. הפופ השוודי החדש בעיקר  מושפע מאותה מוזיקת אמריקנית מהפיפטיז ועד האייטיז  ונראה לי שקיסס פשוט משכללים את המקורות של להקות הפופ השוודיים באשר הם, אחרי הכל הם יותר אמריקניים מהשוודים. אפשר לאבחן כי בנוסף להשפעות השוודיות, קיסס משוחחים עם הוט צ'יפ הבריטיים אך ההפקה שלהם לא מלוטשת כמו של הבריטים המשובחים וניכר כי זו מתוך בחירה אומנתית.

כאמור, האלבום מתעסק ברובו בחיזור וברצון למצוא אהבה והכי ניכר באלבום הזה, הרצון לממש אותה, כמו שיר השירים התנ"כי, כך קיסס מציעים לנו באופטימיות כי זו העת לאהבה, זו העת למצוא אותה ולממש אותה. כמו בשיר השירים אין כאן מישוש של אהבה ובשירים באלבום אין רגעים המתארים יחד של בני זוג. האלבום נפתח בשלושה להיטים. השיר הראשון נושא את שם הלהקה והשיר השני הוא הסינגל הראשון שהלהקה הוציאה בשם ברמודה מדובר באחד השירים הטובים ביותר שתשמעו בתקופה האחרונה, בפופ טהור ואינטליגנטי .השלישי החכם ביותר באלבום הנושא את השם- "אנשים יכולים לעשות את הדברים המדהימים ביותר". איפשהו זה המשפט הכי רומנטי ונשגב שאפשר להגיד לבחור או לבחורה. השיר לפני האחרון- midnight lover הוא להיט בקנה מידה עולמי, מהלהיטים שיכולים להיטחן בגלגל"צ(לא נראה לי שזה יקרה) וחבל יהיה לפספס את אחד השירים המקפיצים והקיטשיים שיש.

בסרט, הנחתי שאת איתי, כך מתחיל השיר האחרון שנועל את האלבום. בסרטי האהבה הגדולים האהבה בין הדמויות לא מתממשת כי רק הצופים, האנשים האמיתיים, במציאות יכולים לממש אותה. ואתם יודעים מה, למרות שקשה להיות רומנטי בימים אלו, החלטתי לצאת לרחוב, לקטוף את הפרח היפה הראשון שאני רואה להציע אותה לראשונה שתמצא חן בעיני ובתקווה שהיא תדלג איתי בעונת האהבים הזאת ובפסח הבא תשב סביב שולחנה של סבתי ונקרא יחדיו את ההגדה. חג שמח!

Kisses- the heart of the night life להורדה

עד לפעם הבאה

שבוע נפלא וכיפי

אלפרד כהן, השלישי.

מחשבה אחת על “עונת הדילוגים

כתיבת תגובה

